wtorek, 17 lutego 2015

"Nocna zmiana" - książka


Witajcie :) 
W dzisiejszym poście zrobi się trochę książkowo. Od początku roku zaczęłam intensywnie czytać. Mam zamiar przeczytać 30 książek w ciągu roku. Jako pierwsza wpadła w moje ręce książka Stephena Kinga. Nie trzeba dużo pisać o tym panu. Zna go każdy. Jego dzieła biją rekordy czytelności. 
Ale czy spodobała mi się jego książka? Zobaczcie!



"Nocna zmiana" to książka z krótkimi opowiadaniami Stephena Kinga. Są to jedne z pierwszych, jakie napisał - co trochę widać. Zbór składa się z dwudziestu różnorodnych opowiadać. Jedne przypominają dobre horrory, z których King jest znany. Drugie można dopasowywać do opowiadań psychologicznych, w których autor posługuje się równie dobrze. 
W całej książce znalazłam parę bardzo dobrych historii. Spodobały mi się: Dola Jeruzalem, Człowiek, który kochał kwiaty, Czasami wracają. Reszta była również dobra, ale nie porwała mnie jak te opowieści. 
King niezaprzeczalnie ma wyobraźnię i z rzeczy codziennych może zrobić ciekawą historię. Plusem a zarazem wadą mogą okazać się urwane zakończenia. Dają one możliwość nad rozmyśleniami czytelnika - Co się wydarzało dalej? Przeżyli? Jednak dla niektórych mogą okazać się kłopotliwe. 
"Nocna zmiana" to nie lada gratka dla wielbicieli Stephena Kinga, ale nie tylko. W każdym opowiadaniu można przenieść się do innego świata i oczarować się nim. W tych krótkich historiach wciągniecie się i nie będziecie zważać na płynący czas. Po przeczytaniu książki zmienicie swoje myślenie. Może będzie Was straszyć potwór w szafie albo już nigdy nie wejdziecie do ciemnego lasu. Kto wie? 





Czytaliście opowiadania z tej książki? 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawienie komentarzy.
Jeśli spodobał Ci się blog, to zapraszam do obserwacji.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz na: blackandwhiteblogspot@gmail.com