sobota, 30 sierpnia 2014

Przepis na ... racuchy z zsiadłym mlekiem


Trzeba powrócić do żywych. W ostatnim tygodniu wszystko nie szło mi po myśli. Problemy i problemy.
Nie zdążyłam wczoraj napisać posta. A później padła mi bateria w aparacie dlatego zdjęcia wstawione w tej notce są takie a nie inne. Nie będę pisać tego więcej, bo zarażę Was złą energią. Powiem tylko jedno, że mam nadzieję, że wrzesień zacznie się o wiele lepiej.

Dzisiaj pierwszy kuchenny wpis - prosty i  łatwy (bo sobie poradziłam sama). Najszybszy sposób na przygotowanie pysznego kalorycznego deseru czyli na racuchy. Zapraszam do gotowania.



Przepis

Składniki:

2 jajka 
2 szklanki mąki pszennej 
1 szklanka zsiadłego mleka
szczypta soli
łyżeczka cukru
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 

Sposób przygotowania:

Do miski wsypać przesianą mąkę, sodę oczyszczoną, cukier i sól. Wymieszać składniki. 

Do drugiej miski wbić jajka i wlać zsiadłe mleko. Wymieszać składniki najlepiej mikserem. Dodawać pomału wymieszaną mąkę. 

Kiedy składniki się połączą rozgrzać olej. Placki smażyć na głębokim oleju, aż będą puszyste i rumiane. 

Do ciasta na racuchy można dodać owoce: jabłka, gruszki, jagody, jeżyny, truskawki, brzoskwinie, banany, kwiat bzu. Placki można posypać cukrem pudrem lub jeść z konfiturami. 


Uwielbiam racuchy pad każdą postacią. Według mnie najlepiej smakują odsączone z tłuszczu, posypane pudrem z owocami (tak jak na zdjęciu) 


 Smacznego! 

1 komentarz:

  1. Po kiepskich dniach zawsze przychodzą lepsze ;)

    dzięki za przepis, na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zostawienie komentarzy.
Jeśli spodobał Ci się blog, to zapraszam do obserwacji.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz na: blackandwhiteblogspot@gmail.com